En dan nu over op plan B - Reisverslag uit Dorrigo, Australië van Ferdi Beerepoot - WaarBenJij.nu En dan nu over op plan B - Reisverslag uit Dorrigo, Australië van Ferdi Beerepoot - WaarBenJij.nu

En dan nu over op plan B

Door: Ferdi

Blijf op de hoogte en volg Ferdi

06 December 2013 | Australië, Dorrigo

Oftewel rondreizen! Waar zal ik eens beginnen te vertellen... Ik heb vorige week de laatste week gewerkt op de boerderij. De laatste tijd hebben we ons vooral bezig gehouden met het nieuwe perceel. Bart (de andere jongen die nog op de boerderij was) is enkele dagen bezig geweest met de rupstrekker om het perceel vlak te trekken met de leveler. Ik heb me vermaakt met de loader om bomen, takken en boomstronken op te ruimen. Daarnaast zijn we vooral veel bezig geweest met fencing; oude hekken afbreken en nieuwe hekken opbouwen. IJzerdraden oprollen, palen uit de grond trekken, palen in de grond slaan en ijzerdraden spannen. Op zich geen verkeerd werk, maar de hitte en de vele vliegen maken het soms wat minder aangenaam. Het mooie is wel dat we eer hadden van ons werk, want het zag er na afloop netjes uit!

Op het moment van schrijven zijn we inmiddels al 3 dagen onderweg. De ute waar ik het eerder over had heb ik gekocht, maar al met al duurde het kopen van een auto wat langer dan verwacht. Het erbij onderhandelen van 2 nieuwe banden en vooral de betaling vanuit Nederland kostte even tijd. Afgelopen maandagmiddag was het dan zover; ik kon mijn auto ophalen. Dinsdag nog wat reisbenodigdheden gekocht in het dorp en een autoverzekering afgesloten. Woensdagochtend ben ik vertrokken, maar niet alleen. Bart was bezig om een campervan te zoeken en had al een aantal dagen contact met iemand uit Coffs Harbour, aan de Oostkust. Hij moest alleen nog een manier vinden om daarheen te gaan om de campervan te bekijken. Ik heb hem voorgesteld samen te gaan, want ik zou toch op pad gaan. En ach, waarom ook niet naar Coffs Harbour...

Dus woensdag begon het echte werk; reizen. Aangezien Bart donderdagochtend in Coffs Harbour moest zijn, hebben we woensdag redelijk doorgereden. Het was een rit van zo'n 550 km, eind van de middag waren we op de plaats van bestemming. Het eerste stuk was mooi vlak land, maar het werd steeds heuvelachtiger en ook groener. Tot mijn verbazing liggen er nog flinke bergen tegen de Oostkust aan! We hebben flinke hellingen en zelfs een paar haarspeldbochten gehad, maar de Mazda gaf geen krimp... Nee, mijn auto rijdt goed moet ik zeggen. Aangekomen in Coffs Harbour hebben we eerst het hotel maar opgezocht, Bart had namelijk een eenvoudige kamer geboekt. Daarna zijn we nog even naar de kust gelopen, wat iets verder was dan verwacht. Mac Donald's heeft voor de innerlijke mens gezorgd en zo konden we terugkijken op een geslaagde eerste dag.

Donderdag stond het bekijken van de campervan op het programma. Er waren eigenlijk geen verrassingen en na een proefrit heeft Bart besloten hem te kopen. Het is een Toyota busje uit 1985, niet meer de jongste maar voor zijn leeftijd nog in goede staat. Ook bij Bart duurt de betaling ongeveer een week, dus was het plan om in de tussentijd samen nog een paar dagen rond te reizen met mijn auto. Gisteren hebben we nog wat inkopen gedaan in de stad, waarna we een stukje landinwaarts gereden zijn om een slaapplek te vinden. Uiteindelijk kwamen we uit op een rustig plekje bij een riviertje, waar we de auto voor die nacht geparkeerd hebben.

Vanochtend moesten we alweer op tijd op, want ik had afgesproken om 8 uur bij de Mazda dealer te zijn in Coffs Harbour. Een van mijn autosleutels werkte niet. Dit was bekend bij aankoop, maar kon alleen door een Mazda dealer opgelost worden. In Coffs Harbour zat er een, dus leek het mij goed om dat meteen even te regelen. Rond de middag zijn we een stukje verder zuidwaarts gereden, naar het strand bij het plaatsje Mylestom. Een mooi zandstrand en flinke golven in de zee! Het was opvallend rustig - misschien wel vanwege de haai die een surfer heeft gedood kort geleden - maar wij hebben lekker op het strand gelegen. Vanmiddag wilden naar een aantal watervallen rijden, iets verder landinwaarts. Watervallen hebben we nog niet gezien, wel opnieuw vele hellingen en bochten, en een uitzichtpunt van waaruit we de zee kunnen zien. Hier hebben de auto neergezet en is meteen onze slaapplaats voor vannacht.

Ik moet nog even wennen aan mijn 'nieuwe' leven, maar een ding is zeker: ik ga veel zien! Soms moet ik mezelf er nog even aan herinneren dat ik geen haast heb, want waar ik vandaag stop ga ik morgen gewoon weer verder! Oh ja, er is nog wel iets waar ik nooit aan zal wennen en dat is dat het met kerst 30 graden is. Hoewel iedereen er hier volop mee bezig is, kan ik nog niet in de sfeer komen... Maar verder komt alles goed!

Wordt vervolgd...

Groeten Ferdi

  • 06 December 2013 - 12:58

    Suzan:

    Hi Ferdi,
    Leuk om weer iets te lezen van je. Spannend alemaal ben blij voor je dat t allemaal goed met je gaat. Inderdaad haasten hoef je niet. Want wat je nu meemaakt zal je niet nog eens meemaken.hier alles zijn gangetje bij hessing nogal wat veranderingen de komende tijd. Het orderpicken gaat naar zwaagdijk vanaf maart 2014 dus een hele verandering en uden komt naar helmond. Dus de werktijden veranderen ook voor de meesten. We zullen zien. Wat t gaat worden. :)

  • 06 December 2013 - 15:16

    Hilde:

    Ha Ferdi, leuk dat je nu op reis bent! Klinkt goed allemaal, ben wel een beetje jaloers hoor! Ook op het lekkere weer daar trouwens :) Geniet ervan en we blijven je volgen!

  • 06 December 2013 - 20:52

    Jeroen:

    Hi neef,
    Minder dan een maand geleden was ik in de buurt (Maleisië), dus ik weet wat het is om de (december) feestdagen met hoge temperaturen te vieren. Beetje raar, maar went snel omdat je hele omgeving dat normaal vindt. Eet je ook wat lokale dingen (zoals)? Leuk je avontuur met het in orde maken van de auto. Nu kan het echte avontuur beginnen! Heel veel plezier gewenst.

  • 07 December 2013 - 14:06

    Luuk:

    Hallo Ome Ferdi,

    Hier is Luuk, samen met papa en mama en de baby.
    Wij hebben naar de mooie foto's gekeken. Je hebt een mooie auto!
    We hebben ook de kangoeroe's gezien.
    En papa zegt: fijn hè, zo'n Japanse auto!?

    Tot de volgende keer,
    Groetjes van Luuk

  • 09 December 2013 - 08:42

    Frank Van Otterdijk:

    Prachtig Ferdi, alvast fijne Kerstdagen voor jou en je Ute.

    gr. Frank.

  • 10 December 2013 - 12:03

    Cobi:

    Hoi Ferdi,

    Zo te lezen heb je het er goed naar je zin. geniet er van. Ik ben inmiddels van Hessing naar Saucecompany gegaan. En bevalt me goed.

    veel plezier nog en fijne feestdagen.

    groetjes
    Cobi

  • 11 December 2013 - 20:17

    Theo Beerepoot:

    hoi Ferdi,

    Wij volgen je ook (je hoeft niet achterom te kijken)
    Je schrijft goede verhalen:prettig om te lezen.
    De echte verhalen komen er nu waarschijnlijk aan.

    Prettige reis en tot het volgende verslag.
    Groeten van ome Theo en tante Marjan.

  • 13 December 2013 - 09:56

    Rene Baggermans:

    Dag Ferdi,

    mooi de verhaaltjes die je schrijft, erg interessant. ik vind het nog steeds bewonderingswaardig wat je doet, zomaar alles achter je laten. Natuurlijk is Australlie wel een heel aantrekkelijk land wat betreft landschap, dieren en mensen ( cultuur ).
    over enige tijd ga ook ik Hessing Helmond verlaten. ik heb een andere baan. ik ga als congierge werken op de openbare basisschool te Mierlo-Hout. ik ga daar per 03-02-2014 beginnen. mijn laatste werkdag bij Hessing zal zijn op 23-01-2014.
    nog heel veel succes verder en we spreken elkaar nog zeker. ik blijf je in ieder geval volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ferdi

Actief sinds 08 Sept. 2013
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 34233

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2013 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: